بسیاری از مردم در هنگام شب، در صورت خالی بودن شکم، به راحتی خوابشان نمیبرد. یعنی تا زمانی که نفسشان از پرخوری بند نیاید، خیال به رخت خواب رفتن را هم ندارند. اگر شما هم جزء این دسته هستید، در ساعات پایانی شب، مواد حجیم کم کالری مانند هویج میل کنید و با خود قرار بگذارید که حتما از دو ساعت مانده به زمان معمول خوابتان، دیگر چیززی میل نکنید. انصافا با خودتان رو راست باشید و زیر قولتان نزنید. چون اولین و تنها کسی که از این  عهدشکنی، ضرر میکند، خود شما هستید.

ممکن است خیلی ها بگویید که گرسنگی باعث  بی خوابی میشود. برای اینکه دچار بی خوابی ناشی از گرسنگی نشوید، در طول روز با  ورزش و تحرک فیزیکی، خود را  کاملا خسته نمایید تا در شب، لذت یک خواب آرام را داشته باشید. سبک جدید زندگی ها در کنار تمام آسایشی که برای ما به ارمغان آورده اند، اما در برخی موارد، ما را دچار مشکلاتی مثل همین کم خوابی و یا بی خوابی های مکرر کرده اند که عوارض جسمی و به شدت روحی و روانی خطرناکی را در پی خواهد داشت. وقتی تحرکات فیزیکی ما در طول شبانه روز، به قدری کم شده که بعضی از ما مجبورشده ایم خودمان را با نگهداری و پرستاری از حیوانات مشغول کنیم، طبیعی است که شب نیز نمیتوانیم خواب راحت داشته باشیم. البته ما نمیگوییم مثل قدیم، ظرف و لباس را ببرید لب چشمه و با آب یخ بشویید، اما پیشنهاد میکنیم از هر چیزی که باعث تحرک شما میشود، استقبال کنید. مطمئن باشید با تغییر در سبک زندگیِ ساکن و یکنواخت، در کمتر از یک هفته، میتوانید خواب های بسیار لذت بخش را تجربه کنید.

گروهی از مردم، به دلایل مختلف معمولا آن قدر خسته به رخت خواب میروند که پشت بند آن به سرعت خوابشان میبرد. اگر شما اینگونه هستید، پیشنهاد میکنیم که حتما خوردن را با خواب عوض کنید. یعنی وعده غذایی را به بعد از خواب، موکول کنید. این تکنیک، دو حُسن دارد. اول اینکه یک خواب بسیار راحت تر را تجربه خواهید کرد؛ ثانیا یک وعده اضافی و خارج از قاعده غذایی را حذف کرده اید.

البته ما در رژیم اصلا حذف وعده غذایی را توصیه نمیکنیم. اما وعده های کاذب و بی قاعده را حتما باید حذف  کنید. زیرا در زمان استراحت، متابولیسم بدن به شدت کاهش می یابد و تمام غذایی که میل فرمودید را بعد از چند روز، در ناحیه شکم و پهلو زیارت خواهید کرد. البته این بار نه به شکل آن ته دیگ آخر شب؛ بلکه به صورت چربی های ژله ای شکل که با هر تکان بدن، هزار بار میلرزند، میبینیدشان. حالا انتخاب با خود شماست که کدام را انتخاب کنید. یک خواب راحت و بدون پرخوری یا یک بی خوابی و بدخوابی به همراه چربی های لرزون و افسرده کننده.

توصیه اکیدما در تمام دوره های لاغری، این است که سبک زندگی خود را سالم کنید. این تغییر سبک زندگی صرفابه غذا خوردن محدود نمیشود، بلکه در تمام  حوزه های زندگی می بایست تحول ایجاد کنید. از جمله در مورد سبک خواب. این تحول میتواند از نوع خوابیدن تا ساعت و شرایط محیطی و ... را در بر بگیرد. پس در قدم اول، این را به خاطر داشته باشید که خواب، بهتر از خوردن است. پس خوردن را با خواب معاوضه کن و مطمئن باش در این معامله، ضرر نخواهی کرد.