در این شیوه، شما نیازی به محاصبه های سخت و سنگین میزان کالری جذب شده و هم تدوین برنامه های از پیش تعیین شده ندارید.

فقط کافی است با فرمول ساده ای که در مبحث لقمه شماری آموزش داده میشود، تعداد لقمه های مجاز دریافتی طی شبانه روز را مشخص کنید. این روش نه تنها، شیوه محاسبه را بسیار راحت تر کرده است بلکه شما را از شر تنهایی های دوران رژیم، خلاص میکند. چراکه میتوانید به راحتی در هر دورهمی و مهمانی که دوست داشتید شرکت کنید و در کنار دیگر عزیزانتان و از همان غذایی که آنها میخورند، میل بفرمایید. 

به طور کلی و اجمالی باید گفت، پایه محاسبه هر لقمه را باید ۵۰ کالری در نظر گرفت. اما باید این نکته را یادآور شد که خوراکی های مختلف(از جمله انواع غذا، میوه ها، نوشیدنی ها و ...) دارای معادل سازی های مخصوص به  خود هستند که در مجموعه های بستنی لاغری به طور کاملا ساده و مفصل به آنها پرداخته شده است.